Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

søndag 20. mars 2011

På tide med et nytt innlegg kanskje?? Bilde og statusrapport.

Lenge siden sist nå ser jeg:) Her skjer det ikke så mye. Forkjølelsen min satt i ganske lenge, og da den endelig slapp taket var det en ny verden som åpnet seg.

Jeg har nå rukket å runde 30 uker, og det har vært en stor milepæl for meg. Nå føler både mannen og jeg at vi så smått kan starte nedtellingen og siste innspurt. Vi har det meste på plass av det de små vil trenge, og jeg har begynt litt smått med sykehusbaggen. Barnerommet begynner også å bli ferdig, endelig! Der gjenstår det kun litt lister og strøm, før det kan innredes. Gleder meg veldig til det, for nå står det utstyr og poser med ting overalt føler jeg:)

Hadde en ekkel opplevelse i går. Skled på isen. Heldigvis holdt jeg mannen i armen da det skjedde, slik at vi fikk dempet fallet. Landet på siden, og tok det med en gang ganske med ro. Merket utover dagen i går at jeg tenkte veldig mye på det, så kontaktet føden. Kontaktet dem igjen i dag og fikk komme inn til en ctg undersøkelse. Alt sto heldigvis bra til med begge to, så nå er jeg rolig igjen.

Tenkte jeg skulle legge ut en slik statusrapport som jeg ser mange har, så her er min:
  • Termin: 1. juni
  • På vei30+1 i følge gyn
  • Igjen til termin: c 10 uker
  • Kjønn: Gutt og jente:)
  • Bestemt navn?: Ja, har endelig blitt enige, men holder de hemmelig litt til:)
  • Aktivitet innenfra: Masse. Begge to er ganske rolige på dagen, kjenner da mest fra gutten. Utover ettermiddagen tar de helt av begge to.
  • Vektøkning: 10 kg
  • Barnerom ferdig: Snart. Mangler lister og strøm, så kan innredningen begynne. Skal bli godt å få alt på plass nå.
  • Innkjøp til babyen: Mangler bare litt småtteri. Har kjøpt en del selv, fått en del og arvet en del
  • Strekkmerker: Ikke foreløpig. Håper det holder seg slik.
  • Plager: Ikke så ille nå. Merker at det begynner å bli tungt. Har en del halsbrann og blir fort kvalm. Ellers får jeg fort vondt i bekken og muskler. Blir fort sliten og må ha mange paruser i løpet av dagen. Får ikke på meg ringene mine lenger, så har hovne fingre og ben...
  • Noen matkikk?: Nei, i grunn ikke. Hadde dilla på appelsiner en periode, men det har gått over. Har egentlig dårlig matlyst om dagen.
  • Neste kontroll?: 28. mars hos jordmor
Legger til slutt med mitt siste hekleprosjekt. Babyteppe til ei venninne som nettopp fikk jente nr 3:)

2 kommentarer:

  1. Hei, jeg kom over bloggen din inne på DG, og fikk så lyst til å sende deg en hilsen. Jeg ha akkurat blitt 32, og har termin med tvillinger (våre første barn) bare en uke etter deg (8. juni), så vi følger jammen hverandre! Må bare si at magen din er helt nydelig - og det var jammen hekleteppet også! Hekler du til dine egne også?

    SvarSlett
  2. Hei og takk for hyggelig kommentar:)

    Skal sjekke bloggen din også:)Har ikke vært så flink til å blogge, og heller ikke lagt igjen så mange spor etter meg med den. Skal prøve å bli flinkere. Har et nytt magebilde, og mannen min mener fasongen har endret seg litt. Jenta har snudd seg til seteleie de siste dagene.

    Så koselig at du synes teppet var fint. Holder på med tepper til mine også. De får blå/rosa kant der det er lys brunt på det over. Er straks ferdig med det siste og skal begynne med monteringen. Skal legge ut bilde når de er kalre:)

    SvarSlett